Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In een school is de leraar de spil binnen een groep leerlingen. Naast de vorming van die leerlingen spelen in die situatie ook andere factoren een rol. Zoals de ouders, de collega's, de samenleving, de politiek en dergelijke. Hoe speelt een leraar op die complexe situatie in? Dit wordt in vier hoofdstukken uitgewerkt: hoe ga je met de leerlingen om; hoe werk je met groepen; hoe ziet de school er uit en hoe groei je als leraar in de praktijk. Dit handboek geeft op een heldere en uitvoerige manier antwoorden op veel vragen. Vaak toegelicht met voorbeelden. Samen met de collega's en de ouders ontstaat een sociaal-pedagogische situatie waarin de vorming van de leerling tot haar recht kan komen. De praktijk-kennistheorieën zijn daarin middelen om vat te krijgen op de eigen wijze van werken. Een helder geschreven handboek c.q. naslagwerk voor elke leraar en elke student bij het voortgezet onderwijs. De beide schrijvers zijn onder meer actief betrokken bij lerarenopleidingen. Er is een uitgebreide literatuurlijst en een trefwoordenregister. Bestemd voor leraren in het voortgezet en beroepsonderwijs. © NBD Biblion
691
---
454.2
---
Didactiek
---
#PBIB:+110.10
---
onderwijsstrategieën
---
onderwijs
---
didactiek
---
lerarenopleidingen
---
reflectie
---
Onderwijsstrategieën
---
Onderwijs
---
Lerarenopleiding
---
Reflectie
---
Pedagogie en didactiek
---
Onderwijs : Didactiek : Algemeen
---
Leraren
---
PXL-Education 2017
---
lerarenberoep
---
basisonderwijs
---
secundair onderwijs
---
Leraren secundair onderwijs
---
Leerpsychologie
---
Didactische principes
---
Didactische werkvormen
---
Intercultureel onderwijs
---
Zorgverbreding
---
Evaluatie
---
Tucht
---
Conflicthantering
---
371.12 <3/9>
---
371.12 <3/9> Leraren --(algemeen)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|